Найдосвідченіший педагог
ніколи не повинен спинятися на досягнутому,
бо якщо нема руху вперед, то неминуче
починається відставання.
В.О. Сухомлинський
Методична робота у Відокремленому структурному підрозділі «Закарпатський лісотехнічний фаховий коледж» – важлива складова освіти, система дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогічних працівників, розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу коледжу. Необхідною умовою організації методичної роботи є врахування досвіду педагогів та аналіз результатів освітнього процесу в коледжі.
Мета методичної роботи: вдосконалення рівня педагогічної майстерності, формування професійної компетентності педагогів, розвиток особистої культури і творчого потенціалу, спрямований на підвищення якості освітнього процесу в коледжі й активне використання інноваційних технологій навчання.
До складу методичної ради входять: директор коледжу, голова методичної ради (заступник директора з навчальної роботи), заступник директора з виховної роботи, завідувачі відділеннями, голови циклових комісій, завідувач навчально-методичного кабінету (секретар методичної ради).
Методична робота коледжу здійснюється за такими напрямами:
- сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача;
- аналіз стану викладання навчальних дисциплін;
- створення умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації, прояву творчого потенціалу та розвитку педагогічної компетентності викладачів і майстрів виробничого навчання коледжу;
- залучення педагогічних працівників до участі у науково-практичних конференціях, тренінгах, конкурсах, вебінарах з використанням можливостей сучасних інформаційно-цифрових технологій;
- проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення, узагальнення і поширення педагогічного досвіду;
- введення нових педагогічних підходів до організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання;
- поповнення, вдосконалення стану навчально-методичного забезпечення дисциплін, кабінетів;
- координація роботи циклових комісій;
- робота з молодими викладачами;
- організація роботи атестаційної комісії.
Основними формами методичної роботи в коледжі є:
- засідання методичної ради коледжу;
- засідання циклових комісій;
- методичні консультації;
- тижні циклових комісій;
- відкриті заняття;
- розробка і вдосконалення комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- створення навчально-методичних матеріалів;
- взаємовідвідування навчальних занять та виховних заходів з їх подальшим обговоренням;
- виставки педагогічних досягнень викладачів;
- «Школа молодого викладача».
Інноваційна діяльність педагогічного колективу полягає в тому, що викладачі і майстри виробничого навчання запроваджують нові форми, методи навчання, практикують проведення різних типів навчальних занять, а саме: лекції, семінари, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації, екскурсії тощо.
Методична робота є обов’язковим компонентом педагогічної діяльності кожного викладача та майстра виробничого навчання, а також є тією рушійною силою, яка потребує постійного оновлення знань педагогів, спонукає їх до самоосвіти і самовдосконалення.
Індивідуальна форма методичної роботи є складовою самоосвіти педагога, здійснюється з урахуванням його професійних потреб, рекомендацій адміністрації коледжу, досвідчених педагогів. Її зміст – систематичне вивчення психолого-педагогічної, наукової літератури, участь у роботі методичної ради, методичних об’єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань, виступ на засіданні педради.
Колективні форми методичної роботи: педагогічна рада, методична рада, теоретичні та практичні семінари, «Школа молодого викладача», педагогічні читання.
ДОКУМЕНТИ
- План роботи методичного кабінету на 2024/2025 н.р.
- План роботи методичного кабінету на 2023/2024 н.р.
- План роботи методичного кабінету на 2022/2023 н.р.
- Звіт завідувача НМК з методичної роботи коледжу за 2023-2024 навчальний рік
- Кадрове, навчально-методичне та інформаційне забезпечення освітнього процесу
- Програми на виявлення плагіату: https://strikeplagiarism.com/uk/ https://unicheck.com/
- Додатки до Положення про систему запобігання та виявлення академічного плагіату у методичних працях викладачів і студентів коледжу
- Графік роботи семінару молодих викладачів (2024/2025)
- Графік роботи семінару молодих викладачів (2023/2024)
- Графік роботи семінару молодих викладачів (2022/2023)
20 листопада у нашому коледжі стартувала І науково-практична конференція «Підготовка фахових молодших бакалаврів в умовах трансформації освіти», яка об’єднала амбітних студентів та досвідчених викладачів.
МЕТА КОНФЕРЕНЦІЇ – залучити учасників освітнього процесу до обговорення актуальних питань навчання, обміну досвідом, формування професійних компетентностей, аналізу взаємозв’язку освіти і наукових досліджень із виробництвом.
Модератором конференції виступила завідувач навчально-методичного кабінету Віталія ШПІР, яка відкрила захід словами вдячності ЗСУ. Після цього учасники вшанували пам’ять загиблих Героїв та мирних жителів, які віддали своє життя за свободу та незалежність. Зал об’єднався під звуки Державного Гімну України, який нагадав усім про силу єдності й патріотизму.
З вітальним словом виступив директор коледжу Михайло ЛИПЧЕЙ. Він відзначив важливість подібних заходів для обміну досвідом і привітав здобувачів освіти з Днем студента! Попереду — насичена програма, цікаві доповіді та нові знання. Працюємо заради майбутнього! До вітальних слів приєднався заступник директора Юрій МОРОЗ, який побажав учасникам конференції цікавих доповідей, дискусій та обмін ідеями. Бажаємо всім учасникам плідної праці та незабутніх вражень!
Учасники представили актуальні дослідження, поділилися практичним досвідом і обговорили перспективи розвитку освіти й науки.
У рамках заходу виступили:
- Дар’я ЛИСИЦЯ, студентка групи Е-2;
- Вікторія ТИМЧИК, студентка групи ЛГ-21;
- Любов КАДАР, студентка групи Е-2;
- ШПІР Віталія, викладач екологічних дисциплін;
- Іван ПОЛІТОВ, студент групи ЛГ-2С;
- Тетяна ІВАНЕНКО, викладач філологічних дисциплін;
- Софія МАРИНИЧ, студентка групи Е-2;
- Даніель МАТВЕЄВ, студент групи ОЛК-2.
Організатори конференції ознайомили присутніх із темами доповідей учасників конференції:
- Можливості, виклики та перспективи використання штучного інтелекту в освітньому процесі при підготовці фахових молодших бакалаврів.
- Використання методики вебквесту для формування вмінь самостійного одержання знань.
- Використання візуалізації на заняттях екології як інструмент формування професійних компетентностей.
- Формування знань з української професійної мови для представлення візуалізації в професійній діяльності еколога.
- Роль візуалізації під час набуття професійних компетентностей в процесі вивчення дендрології.
- «Використання STEAM-освіти під час формування фахових компетентностей технологічного спрямування».
- Впровадження STEAM-освіти на заняттях з комп’ютерної графіки.
Заключне слово взяла Наталія ФІЛІП методистка коледжу, яка подякувала всім учасникам за активну участь і побажала нових наукових звершень! Науковим керівникам та учасникам конференції директор вручив сертифікати.
Дякуємо кожному, хто взяв учать у конференції! Разом ми творимо науку майбутнього.
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР: АКРЕДИТАЦІЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ – ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ ПРОВЕДЕННЯ
6 грудня 2023 року в Закарпатському лісотехнічному фаховому коледжі відбувся навчально-методичний семінар з питань підготовки до акредитації освітньо-професійних програм у сфері фахової передвищої освіти для підготовки фахового молодшого бакалавра. Модератором семінару був директор коледжу Михайло Липчей. У роботі семінару взяли участь: відповідальна особа за акредитацію освітньо-професійних програм Юрій Мороз, завідувач навчально-методичного кабінету Віталія Шпір, голова циклової комісії екологічних дисциплін Світлана Солдатенко, члени робочої групи з акредитації ОПП «Екологія та охорона навколишнього середовища» та запрошені керівники, їх заступники та методисти відокремлених структурних підрозділів Закарпатської області. В ході семінару обговорювалися питання змісту та структури ОПП, терміни їх оновлення, взаємодія зі стейкхолдерами, відповідність освітньо-професійних програм затвердженим стандартам фахової передвищої освіти тощо.
Корисною інформацією про результати акредитації ОПП «Екологія та охорона навколишнього середовища» поділилася з присутніми завідувач НМК, а саме:
- процедура подачі заяв про акредитацію ОПП до ДСЯОУ;
- заповнення критеріїв самооцінювання ОПП;
- контрольні заходи, оцінювання здобувачів освіти та академічна доброчесність;
- кадрове забезпечення реалізації освітньо-професійної програми;
- освітнє середовище та матеріальні ресурси;
- внутрішнє забезпечення якості освітньої програми;
- прозорість та публічність.
За кожним з названих критеріїв було озвучено важливі положення, а також визначено сильні та слабкі сторони програми, окреслено рекомендації з їх удосконалення.
Віталія Шпір, презентуючи експертні висновки з ОПП «Екологія та охорона навколишнього середовища», акцентувала на тому, що у звіті експертної групи надано рекомендації про більш потужне залучення роботодавців до освітнього процесу. Відзначимо, що основною метою даного семінару був обмін інформацією й досвідом щодо особливостей розробки освітньо-професійних програм, якою поділилися голова циклової комісії екологічних дисциплін Світлана Солдатенко. У своєму виступі вона озвучила основні зауваження та рекомендації експертної групи щодо удосконалення ОПП. Насамкінець, Юрій Мороз – заступник директора з навчальної роботи, надав присутнім чіткі рекомендації щодо підготовки до акредитаційної експертизи освітньо-професійної програми. Учасники навчально-методичного семінару отримали слушні рекомендації та вагомі знання, які знадобляться їм при акредитації освітньо-професійних програм.
НАГОРОДИ ТА ДОСЯГНЕННЯ
На педагогічній раді директор нагородив педагогічних працівників грамотами за професійну майстерність, відданість професії, кропітку працю та успішну реалізацію поставлених цілей, відповідальне ставлення до виконання службових обов’язків.
Липчею Михайлу Степановичу – директору ПОЧЕСНА ГРАМОТА за вагомий особистий внесок у забезпечення розвитку освіти і науки, активну громадську діяльність в умовах воєнного стану, багаторічну сумлінну працю та високий професіоналізм.
Русин Світлані Василівні – заступнику директора з виховної робити ПОДЯКА Кабінету Міністрів України за вагомий особистий внесок у забезпечення розвитку освіти і науки, сумлінну працю та високий професіоналізм.
Вурсті Ангеліні Степанівні – голові циклової комісії лісогосподарських та лісозаготівельних дисциплін ПОДЯКА Міністерсва освіти і нгауки України за ініціативу та наполегливість, високий професіоналізм, сумлінне виконання службових обов_язків та вагомий особистий внесок у розвиток сфери освіти і науки