Найдосвідченіший педагог
ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо нема руху вперед, то неминуче
починається відставання.
В.О. Сухомлинський
Кадрове, навчально-методичне та інформаційне забезпечення освітнього процесу
Програми на виявлення плагіату: https://strikeplagiarism.com/uk/ https://unicheck.com/
Методична робота у Відокремленому структурному підрозділі «Закарпатський лісотехнічний фаховий коледж» – важлива складова освіти, система дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогічних працівників, розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу коледжу. Необхідною умовою організації методичної роботи є врахування досвіду педагогів та аналіз результатів освітнього процесу в коледжі.
Мета методичної роботи: вдосконалення рівня педагогічної майстерності, формування професійної компетентності педагогів, розвиток особистої культури і творчого потенціалу, спрямований на підвищення якості освітнього процесу в коледжі й активне використання інноваційних технологій навчання.
До складу методичної ради входять: директор коледжу, голова методичної ради (заступник директора з навчальної роботи), заступник директора з виховної роботи, завідувачі відділеннями, голови циклових комісій, завідувач навчально-методичного кабінету (секретар методичної ради).
Методична робота коледжу здійснюється за такими напрямами:
– сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача;
– аналіз стану викладання навчальних дисциплін;
– створення умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації, прояву творчого потенціалу та розвитку педагогічної компетентності викладачів і майстрів виробничого навчання коледжу;
– залучення педагогічних працівників до участі у науково-практичних конференціях, тренінгах, конкурсах, вебінарах з використанням можливостей сучасних інформаційно-цифрових технологій;
– проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення, узагальнення і поширення педагогічного досвіду;
– введення нових педагогічних підходів до організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання;
– поповнення, вдосконалення стану навчально-методичного забезпечення дисциплін, кабінетів;
– координація роботи циклових комісій;
– робота з молодими викладачами;
– організація роботи атестаційної комісії.
Основними формами методичної роботи в коледжі є:
- засідання методичної ради коледжу;
- засідання циклових комісій;
- методичні консультації;
- тижні циклових комісій;
- відкриті заняття;
- розробка і вдосконалення комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- створення навчально-методичних матеріалів;
- взаємовідвідування навчальних занять та виховних заходів з їх подальшим обговоренням;
- виставки педагогічних досягнень викладачів;
- «Школа молодого викладача».
Інноваційна діяльність педагогічного колективу полягає в тому, що викладачі і майстри виробничого навчання запроваджують нові форми, методи навчання, практикують проведення різних типів навчальних занять, а саме: лекції, семінари, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації, екскурсії тощо.
Методична робота є обов’язковим компонентом педагогічної діяльності кожного викладача та майстра виробничого навчання, а також є тією рушійною силою, яка потребує постійного оновлення знань педагогів, спонукає їх до самоосвіти і самовдосконалення.
Індивідуальна форма методичної роботи є складовою самоосвіти педагога, здійснюється з урахуванням його професійних потреб, рекомендацій адміністрації коледжу, досвідчених педагогів. Її зміст – систематичне вивчення психолого-педагогічної, наукової літератури, участь у роботі методичної ради, методичних об’єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань, виступ на засіданні педради.
Колективні форми методичної роботи: педагогічна рада, методична рада, теоретичні та практичні семінари, «Школа молодого викладача», педагогічні читання.
Звіт завідувача НМК з методичної роботи коледжу за 2023-2024 навчальний рік
План роботи методичного кабінету на 2023/2024 н.р.
План роботи методичного кабінету на 2022/2023 н.р.
Графік роботи семінару молодих викладачів (2023/2024)
Графік роботи семінару молодих викладачів (2022/2023)
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР: АКРЕДИТАЦІЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ – ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ ПРОВЕДЕННЯ
6 грудня 2023 року в Закарпатському лісотехнічному фаховому коледжі відбувся навчально-методичний семінар з питань підготовки до акредитації освітньо-професійних програм у сфері фахової передвищої освіти для підготовки фахового молодшого бакалавра. Модератором семінару був директор коледжу Михайло Липчей. У роботі семінару взяли участь: відповідальна особа за акредитацію освітньо-професійних програм Юрій Мороз, завідувач навчально-методичного кабінету Віталія Шпір, голова циклової комісії екологічних дисциплін Світлана Солдатенко, члени робочої групи з акредитації ОПП «Екологія та охорона навколишнього середовища» та запрошені керівники, їх заступники та методисти відокремлених структурних підрозділів Закарпатської області. В ході семінару обговорювалися питання змісту та структури ОПП, терміни їх оновлення, взаємодія зі стейкхолдерами, відповідність освітньо-професійних програм затвердженим стандартам фахової передвищої освіти тощо.
Корисною інформацією про результати акредитації ОПП «Екологія та охорона навколишнього середовища» поділилася з присутніми завідувач НМК, а саме:
1) процедура подачі заяв про акредитацію ОПП до ДСЯОУ;
2) заповнення критеріїв самооцінювання ОПП;
3) контрольні заходи, оцінювання здобувачів освіти та академічна доброчесність;
4) кадрове забезпечення реалізації освітньо-професійної програми;
5) освітнє середовище та матеріальні ресурси;
6) внутрішнє забезпечення якості освітньої програми;
7) прозорість та публічність.
За кожним з названих критеріїв було озвучено важливі положення, а також визначено сильні та слабкі сторони програми, окреслено рекомендації з їх удосконалення.
Віталія Шпір, презентуючи експертні висновки з ОПП «Екологія та охорона навколишнього середовища», акцентувала на тому, що у звіті експертної групи надано рекомендації про більш потужне залучення роботодавців до освітнього процесу. Відзначимо, що основною метою даного семінару був обмін інформацією й досвідом щодо особливостей розробки освітньо-професійних програм, якою поділилися голова циклової комісії екологічних дисциплін Світлана Солдатенко. У своєму виступі вона озвучила основні зауваження та рекомендації експертної групи щодо удосконалення ОПП. Насамкінець, Юрій Мороз – заступник директора з навчальної роботи, надав присутнім чіткі рекомендації щодо підготовки до акредитаційної експертизи освітньо-професійної програми. Учасники навчально-методичного семінару отримали слушні рекомендації та вагомі знання, які знадобляться їм при акредитації освітньо-професійних програм.
На педагогічній раді директор нагородив педагогічних працівників грамотами за професійну майстерність, відданість професії, кропітку працю та успішну реалізацію поставлених цілей, відповідальне ставлення до виконання службових обов’язків.